Szkoła Podstawowa nr 1

Wtorek, 2017-12-12

Imieniny: Ady, Aleksandra

Jeden dzień z 8. Warszawskich Targów Książki

19 maja w piękny, słoneczny piątkowy poranek uczniowie klasy Ic i IIIc oraz przedstawicielki koła czytelniczego „Bookszpanerki” wybrały się w pasjonującą podróż pociągiem do Warszawy. Naszym celem był PGE Narodowy, na którym odbywały się Warszawskie Targi Książki. Gościem honorowym tegorocznej 8. edycji targów były Niemcy.

Planując naszą wycieczkę, zapoznaliśmy się z programem imprezy, w którym zapowiedziano ponad 800 wystawców z 32 krajów, ok. 1000 pisarzy, ok. 1500 spotkań z czytelnikami, panele dyskusyjne, warsztaty, wykłady i moc różnych atrakcji.

Już przy wejściu przekonaliśmy się, że WTK cieszą się ogromną popularnością, gdyż było bardzo tłoczno i gwarno.

Na początek udaliśmy się do Rzymu – tak nazywała się sala konferencyjna, w której mieliśmy zajęcia warsztatowe z Michałem Zawadką na podstawie jego książki pt. „Chcę być kimś! Czyli jak osiągać cele w czasach, kiedy wszyscy dookoła mają wywalone”. To była niezwykle energetyczna i pouczająca lekcja.

Po spotkaniu mieliśmy czas na zwiedzanie stoisk wystawców. Trzeba było wykazać się nie lada sprytem i orientacją w terenie. Pomagały nam w tym przewodniki przygotowane przez organizatora targów.

W tym samym czasie na PGE Narodowym gościli prezydenci Niemiec Frank-Walter Steimeier oraz Polski – Andrzej Duda. Z tego powodu została wydzielona strefa specjalna, a chcąc się tam dostać, musieliśmy przejść przez kontrolę BOR-u. Było to trochę uciążliwe, ale nie zniechęciło do odwiedzenia wybranych stoisk wydawniczych w poszukiwaniu atrakcyjnych książek i ulubionych autorów. Udało nam się zakupić interesujące nas tytuły po atrakcyjnych cenach, wziąć udział w loteriach, zabawach, grach, zaopatrzyć się w różne gadżety.

Na chwilę zatrzymaliśmy się, by posłuchać, jak gwiazdy zaproszone przez Fundację „Zdążyć z Pomocą” czytają dzieciom. Na Kanapie Literackiej zasiadły: Magdalena Zawadzka, Aneta Teodorczuk-Perchuć, Agnieszka Sienkiewicz i Lucyna Malec.

Następnie udaliśmy się do Barcelony – sali, w której wysłuchaliśmy wykładu „Dźwignia wyobraźni, czyli rzecz o uniwersalnych sposobach myślenia” oraz wzięliśmy udział w warsztatach „Magia Słowa” prowadzonych przez Dariusza Rekosza.

Po tej dawce wiedzy wróciliśmy między stoiska wystawców, by na zakończenie poczynić zakupy i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z Wojciechem Cejrowskim.

To był niezwykle udany, pełen pozytywnych wrażeń dzień, który na długo pozostanie w naszej pamięci. Dziękujemy naszym wychowawcom p. Ewie Częścik i p. Sylwii Łojek oraz organizatorce wycieczki p. Justynie Kulmie, dzięki którym mieliśmy okazję znaleźć się we wspólnocie ludzi czytających oraz za rozbudzanie naszych zainteresowań czytelniczych.